- Lexuse ROV (Recreational Off-highway Vehicle) kontseptsioon pakub luksuslikku elustiili kogemust autojuhtidele, kes soovivad stiilselt ringi seigelda.
- Sõidukil on Lexuse julge disain ja suurepärane viimistlus.
- Toiteallikaks on esimene Lexuse vesinikmootor, mis muudab maastikusõidu põnevamaks ja aitab säästa keskkonda CO2-heitmetest.
Lexus esitles uut ROV (Recreational Off-highway Vehicle) kontseptsiooni – ainulaadset vesinikkütusel töötavat sõidukit, mis võimaldab peaaegu nullheitega sõitu isegi maastikusõidu puhul. See peegeldab Lexuse püüdlusi põneva ja vastutustundliku sõiduelamuse suuunas.
Seikluslik välimus, mis on inspireeritud julgest Lexuse disainist
Lexuse ROV-kontseptsiooni jaoks töötas disainimeeskond välja sõiduki, mis näeks hea välja mis iganes looduskeskkonnas. Sel on kõik maastikusõiduki omadused, sh vastav vedrustus, turvapuur ja laiad maastikurehvid mudasel teepinnal sõitmiseks. Mõõdud on: 3120 mm (pikkus), 1725 mm (laius) ja 1800 mm (kõrgus).
Lähtudes Lexuse inimkesksest filosoofiast, soovis disainimeeskond luua sõiduki, mis vastaks luksusautodele seatud ootustele, vähendamata seejuures ROV-i jõudlust. Nad konstrueerisid kere, mis kaitseb reisijaid, mida kaunistab Lexuse iluvõre ja mis säilitab esivedrustuse jaoks piisavalt ruumi. Lisaks arvestati eesmiste poritiivade väljatöötamisel, et need pakuks kaitset ka kivide ja muda eest.
Tagumise vesinikupaagiga ühendatud vedrustuse kate kaitseb nii funktsionaalseid osi kui ka aitab tagada Lexuse SUV-dele omase vastupidavuse. Tume pronksvärv on hoolikalt kombineeritud koos kerge kere ja vedrustusega, mis on loodud nii mugavaks kui ka samal ajal põnevaks maastikusõiduks. Lexuse L-motiiviga esi- ja tagatuled ning tagumine LEXUSe märk väljendavad Lexuse uusimat disainikeelt.
Sõiduki sisemuses paikneb Tazuna kontseptsioonil põhinev lihtne andmekoguja, mis loeb koheselt juhile vajalikku teavet, samal ajal kui juht saab keskenduda sõidule.
Tunneta Lexuse kvaliteeti ja käsitöömeisterlikkust
Uue kontseptsiooniga kaasnev kvaliteet ja luksuslikkus väljendub nii nii sise- kui ka väliskujunduses, eristudes selgelt teistest ROV-sõidukitest. Luksuslike detailide hulka kuuluvad nahkkattega rool ja vormitud käigukangi nupp ning vedrustuselementidega istmed, mis vähendavad põrutamist. Istmed on polsterdatud kulumiskindla sünteetilise nahaga. Nõudlikuks maastikusõiduks vastab esimene Lexuse vesinik ICE kõigile autotootja rangetele QDR-i (müratase, vastupidavus, töökindlus) nõuetele.
Keskkonnasõbralik ja põnevusttekitav vesinik-jõuallikas
Süsinikuneutraalsuse eesmärkide kõrval on Lexuse eesmärgiks ka sõidurõõmu pakkumine. ROV-i kontseptsioon võimaldab ICE heli ja pöördemomendi kiiret tõusu tänu vesiniku põlemiskiirusele. Selline lahendus sobib ROV-iga suurepäraselt.
Vesinikul põhinev ROV-kontseptsioon on osa Lexuse ambitsioonist säilitada maastikusõidu rõõm ja säästa keskkonda. Maastikusõidu jaoks töötab 1,0-liitrine vesinikmootor täpselt nagu bensiinimootor, kuid suruvesiniku kõrgsurvepaagiga. Oluline on see, et Lexuse uus vesinikmootor töötab peaaegu nullheitmetega ning sõidu ajal põleb väga väike kogus mootoriõli.
Loodud Lexusele iseloomuliku sõiduelamuse järgi
Sõiduki kerge kere moodustab tugev toruraam ja vedrustus, mille abil saab juht kogeda ehedat sõiduelamust ja sõiduki liigutusi, samuti Lexusele iseloomulikku sõiduelamust ja võimalust sõita kuhu hing ihkab. Lexuse ROV-i disain ja vesinikmootori reageerimisvõime teevad sellest põneva ja meeliköitva maastikusõiduki.
Lexus Euroopa juht Spiros Fotinos: „Lexuse ROV on meie vastus luksustarbijate seiklushimule. See kontseptsioon ühendab meie soovi arendada elustiilile orienteeritud tooteid, mis koos tehnoloogia arendamisega aitavad kaasa süsinikuneutraalsuse saavutamisele. Lisaks põnevale sõidukogemusele on selle vesinikkütusel põhineva sõiduki eeliseks võimalus sõita peaaegu nullheitmetega.”