ARVUD
Üldpikkus |
12,7 m |
---|---|
Traavers (laius) |
3,86 m |
Kandevõime |
8 inimest |
Koguvõimsus |
885 hobujõudu / 897 DIN hj / 660 kW |
Tippkiirus |
43 sõlme |
Tutvu uue võimsa 12-meetrise sportliku ideejahiga, mis on varustatud kahe 5,0-liitrise Lexuse V8 mootoriga. See rabav merd sõitev Lexus on ideaalne täiendus Lexuse elustiilitoodete valikusse.
Paar aastat tagasi kutsus Toyota mereosakonna juhtkond TMC presidendi Akio Toyoda veetma paar päeva vee peal uutes Ponami seeria luksusjahtides, mis pidid peagi Jaapanis turule jõudma. Oskusliku sõidukijuhina sai Akio Toyoda võimsatest turbodiislitest ja täiustatud kerekujundusest inspiratsiooni. Samuti hindas ta Lexus Internationali vanem-mainekujundajana kõrgelt võimalust lisada Lexuse valikusse stiilne ja võimas sportjaht.
Selle tulemusena kujundas mereosakond ümber ettekujutuse sellest, kuidas tippklassi sportjaht võiks laiendada Lexuse kaubamärgi kasutust uutesse elustiili ja meelelahutusega seotud valdkondadesse. 12. jaanuaril 2017 avaldas Lexus selle projekti tulemuse: Lexuse sportjahi kontseptsiooni Di Lido Islandil Biscayne Bays Miami Beachis Floridas.
Lexuse disainikeskusele Toyota Citys Jaapanis esitati ülevaade avatud sportjahist, millel on kaks võimsat Lexuse V8 mootorit, uus disain ja täiustatud juhtimissüsteemid ning mis on mõeldud päevaseks puhkereisiks kuue kuni kaheksa külalisega.
2015. aasta suvel hindasid disainimeeskonna kontseptsioone Lexus International Co. tegevjuht ja president ning disainiosakonna juht Tokuo Fukuichi, Toyota mereosakonna tegevjuht Shigeki Tomoyama ning Toyota Motor Corporationi president Toyoda.
„Selline ponnistus on meie jaoks oluline, kuna see virgutab meie loomingulist energiat ning laseb meie kujutlusvõimel disaini ja elustiili võimaluste vallas lennata meile teada-tuntud automaailmast väljapoole.” Väljavalituks osutunud ettepanekut täiustati kogu 2015. aastal jooksul ning mereosakond töötas välja konstruktsiooni ja jahi meresüsteemid.
Miamis esitletud Lexuse sportjaht on ühekordne projekt, mida pole plaanis tootmisse lasta. Selle ühe näidise tootmiseks valis mereosakond USA-s Wisconsinis Pulaskis tegutseva ettevõtte Marquis-Carver Yacht Group selle ettevõttesiseste inseneriteaduse ja tootmise võimaluste ning oskuste tõttu komposiitstruktuuride loomisel.
Lexuse sportjahi ülatekk ja väliskere on kinnitatud sisemise struktuuri ümber ning iga detail on valmistatud ühtse tervikuna komposiitmaterjalist, mis koosneb polüuretaanist ja epoksüvaigust, mida on muudetud kindlamaks süsinikkiuga tugevdatud plasti abil (CFRP).
CFRP-d kasutatakse võidusõiduautodes ja superautodes nagu Lexus LFA, lennukites, võistlussuuskades ja ‑ratastes ning võidusõidu jaoks kasutatavates purjekates.
Lexuse sportauto kontseptsiooni ainulaadne CFRP-konstruktsioon võimaldas säästa peaaegu 1000 kg võrreldes sarnaste jahtidega, milles on kasutatud klaaskiuga tugevdatud plasti (FRP). Kere veealune osa on astmeline, et vähendada takistust ja hõõrdejõudu ning suurendada suurtel kiirustel stabiilsust.
Sportlikku ideejahti viivad edasi kaks 5,0-liitrist V8 bensiinimootorit, mis põhinevad Lexus RC F-i kupee, GS F-i sportsedaani ja uue LC 500 Grand Toureri suure võimsusega 2UR-GSE mootoritel.
Mõlema mootori võimsus on üle 440 hobujõu / 446 DIN hj / 328 kW ja kaks hüdrauliliselt juhitavat ahtri pöördkäiturit aitavad viia jahti edasi tippkiirusel 49 miili tunnis (43 sõlme). Juhtkangi abil kontrollitav vööritraster lihtsustab sildumist.
Kapten saab roolikambris pardasüsteeme juhtida ja jälgida värviliselt puuteekraanilt, kus kuvatakse GPS-navigatsioonisüsteem, digitaalsed graafikud, pinnaradar, hüdrolokaator ning valgustus- ja meelelahutussüsteemid. Kapteni iste on elektriliselt reguleeritav ja selle käetoed saab alla lasta, et kasutada neid eriliste külaliste jaoks mõlemal küljel lisaistmetena.
Sõitjateruumis on kasutatud luksuslikku nahka ning puidust ja klaasist viimistlusdetaile. Võimalus seista püsti, kuuekohaline sohva koos lauaga ja kliimaseade loovad mugava keskkonna sõitjatele meelelahutuse pakkumiseks.
Kambüüsist võib leida kahe plaadiga pliidi, kraanikausi ja letialuse külmkapi ning kauni kujundusega tualettruumis asub ka dušš.
Integreeritud heli- ja videosüsteem on täielikult ühendatud 4G Wi-Fi ja WAN-i kaudu. Heli taasesitatakse Revolution Acousticsi pindpaigaldusega valjuhääldite kaudu, mis kasutavad muundurina laepaneeli ja millele on lisatud Mark Levinson® Reference’i digitaalvõimendi.
Üldpikkus |
12,7 m |
---|---|
Traavers (laius) |
3,86 m |
Kandevõime |
8 inimest |
Koguvõimsus |
885 hobujõudu / 897 DIN hj / 660 kW |
Tippkiirus |
43 sõlme |
Toyota Motor Corporationi Lexuse üksus asutati 1989. aastal, et töötada välja ja toota parimaid autosid, mis kunagi loodud, ning pakkuda kõrgeimal tasemel klienditeenindust. Lexus International loodi ettevõttesisese ettevõttena 2011. aastal, et koordineerida kaubamärgi strateegiaid, planeerimist, disaini, insenerilahendusi ja tootmist.
Toyota Motor Corporationi (TMC) mereosakond Marine Business Department loodi 1997. aastal, et arendada luksusjahte, milles on kasutatud täiustatud tehnoloogiaid ja kvaliteedikontrollimeetodeid, mis on töötatud välja Lexuse luksusautode tootmise käigus. Toyota Marine’i Ponami seeriasse on lisandunud 26- ja 28-jalased klaaskiust sportkalapaadid ning 31-, 35-, 37- ja 45-jalased luksusjahid, mille vastupidavad ja vaiksed kered on valmistatud alumiiniumisulamist A5083.
Ponami mudelite jõuallikateks on ülitõhusad turbodiiselmootorid, mis põhinevad luksusmaasturite Lexus GX 300d (3,0-liitrine nelja silindriga turbodiisel) ja LX 450d (kahe turboga 4,5-liitrine V8 diiselmootor) mootoritel.
Toyota Ponami seeria on Jaapani luksusjahtide tööstuses turuliider. Aastatel 1998 kuni 2002 arendas ja tootis Toyota Marine peamiselt USA turu jaoks ka veesuusatamis- ja veelauavõistlustel kasutamiseks mõeldud Epic-seeria klaaskiudpaate, mille jõuallikaks oli 4,0-liitrine 1UZ-FE DOHC V8 bensiinimootor luksussedaanilt Lexus LS 400.
Wisconsinis Pulaskis tegutsev Marquis Yachts, LLC on sõltumatu eraettevõte, mis kujundab, projekteerib ja toodab kaubamärke Marquis Yachts ja Carver Yachts. Marquis-seeria tippsaavutus on 73-jalane kolmekorruseline luksusjaht klaaskiuga tugevdatud plastist (FRP) valmistatud kere, teki ja pealisehitisega.