- Uusima põlvkonna Lexus Safety System+ kuulub nüüd standardvarustusse ning sisaldab rikkalikult mitmesuguseid ohutus- ja juhiabifunktsioone.
- Uus RX sai sõltumatus Euro NCAP-i ohutuskatses maksimumhinde ehk viis tärni.
- Tugev konstruktsioon ja passiivohutuse funktsioonid tagavad kokkupõrke korral suurepärase kaitse.
- Tehnoloogia eesmärk on vähendada juhtimiskoormust ja jälgida juhi reageerimisvõimet.
- Uus juhi jälgimise funktsioon kontrollib pidevalt juhi ärkvelolekut ning peatab auto turvaliselt, kui juht hoiatustele ei reageeri.
UUS LEXUS RX PAKUB TIPPKLASSI TURVALISUST
Lexus Safety System+
Alati, kui istud rooli taha, seab Sinu uus Lexus RX juhi ja sõitjate ohutuse esikohale. Auto jälgib pidevalt ümbritsevat liiklust ja teed ning tuvastab võimalikud ohud. Ohu tuvastamisel hoiatab see Sind ning vajaduse korral kohandab kiirust ja auto liikumise suunda, et vältida õnnetust või leevendada kokkupõrke tagajärgi.
RX-i ohutus- ja juhiabifunktsioonide valik on suurem kui kunagi varem tänu uusima põlvkonna Lexus Safety System+ ohutussüsteemile, mis kuulub nüüd iga RX-i mudeli standardvarustusse.
Euro NCAP
Värske RX-i kõrgtehnoloogilised täiustused kindlustasid sõltumatus ja põhjalikus Euro NCAP-i ohutuskatses ning hindamises viie tärni hinnangu. Katsetes on võetud arvesse auto kere tugevust ning selle võimet juhile, kaasreisijatele ja jalakäijatele kokkupõrke korral kaitset pakkuda. Katsetulemused näitasid, et uus RX tagab täiskasvanud sõitjate kaitse 90%, lapsreisijate kaitse 87% ja kergliiklejate oma 89% ulatuses. Lisaks hinnati ohutusabifunktsioonide toimivust 91%-ga.
Kokkupõrke ennetussüsteem
Auto kokkupõrke ennetussüsteem (PCS) kasutab nüüd radari ja kaamera kombinatsiooni. Tänu sellele on tööpiirkond suurem ja võimalik tuvastada rohkem ohte. Näiteks ristmikul vasak- või parempöörde tegemisel suudab süsteem ära tunda vastutuleva sõidukiga või teed ületavate jalakäijatega kokku põrkamise ohu. Reageerimisaeg on kiirem ning kasutusele on võetud ohuolukordade roolimisabi Emergency Steering Assist (ESA), mis annab hetkega roolimis- ja pidurdusabi, mis aitab hoida autot stabiilsena ja oma sõidurajal, kui auto takistuse vältimiseks ootamatult kõrvale kaldub.
Ka suudab kokkupõrke ennetussüsteem tuvastada kiirenduspedaali äkilise, tahtmatu kasutamise ja takistada potentsiaalselt ohtlikku kiirendust. Pimealamonitor (BSM) ja tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus (RCTA) toetavad ohutut möödasõitu ning manööverdamist. Laiendatud ohutuspaketi lisavarustusse kuuluv eest ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus (FCTA) hoiatab piiratud vaateväljaga ristmikel mõlemalt poolt lähenevate sõidukite puhul. Pimealamonitoril on oluline osa ka auto elektroonilise luku E-Latch ohutu väljumise abi (SEA) funktsiooni juures, mis takistab uste avamist, kui tuvastatakse liikumine, mis võib põhjustada kokkupõrget.
Juhi monitor
On loomulik, et autojuht pikkadel sõitudel väsib ning tema tähelepanu- ja reaktsioonivõime halvenevad. Lexus pakub selle probleemi lahendamiseks funktsioone, mis vähendavad juhtimiskoormust ja jälgivad juhi reaktsioonikiirust. Juhi jälgimise funktsioon jälgib rooliratta kohale paigaldatud kaamera abil pidevalt juhi seisundit ja teeb kindlaks, kas juhi keskendumisvõime on väsimuse või halva enesetunde tõttu vähenenud. Esimest korda maailmas on see funktsioon seotud auto aktiivohutussüsteemidega: kui juht ei reageeri hoiatustele, takistatakse kiirendamist, peatatakse auto ja lülitatakse sisse ohutuled.
Proaktiivne sõiduabi
Proaktiivne sõiduabi (PDA) tuleb appi aeglasel kiirusel linnas sõitmisel. See tuvastab auto esikaamera abil sellised ohud nagu teed ületavad või teeservas kõndivad jalakäijad, parkivad sõidukid ja jalgratturid.
Pikkadel maanteesõitudel hoiab dünaamiline radariga kiirushoidik (DRCC) eesoleva sõidukiga ohutut, kindlaksmääratud vahekaugust ning vajaduse korral peatab auto. Nüüd suudab süsteem reageerida ka häälkäsklustele ja reguleerib automaatselt sõiduki kiirust kurvidele lähenemisel, et tagada sujuv ja stabiilne liikumine. Süsteem reguleerib ka kiirust, et ennetada teisest sõidukist möödasõitu vale rea kaudu, kui sõiduteel on mitu sõidurada.
Sõidurajal püsimise abisüsteem (LKA) ja sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem (LDA) hoiavad autot õigesti sõiduraja keskel, liiklusmärkide jälgimise süsteem (RSA) kuvab juhi universaalnäidikul põhimarsruudi hoiatusi ja liiklusmärke ning on seotud radariga kiirushoidikuga, mis aitab kiiruspiirangu muutumise korral kiirust hõlpsalt kohandada. Öise sõidu muudab turvalisemaks lähi- ja kaugtulede automaatne lülitamine – seda võimaldavad kohanduvad kaugtuled (AHS) või automaatsed kaugtuled (AHB) vastavalt mudeli tehnilistele näitajatele.
Kuigi funktsioone on tõepoolest rikkalikult, sh ka automaatse parkimise funktsioon, ei ole see veel kõik: juhtmevaba tarkvara värskendamine võimaldab süsteeme märkamatult uuendada ja täiustada ning selleks pole vaja autoga eraldi esindusse sõita.