Kiirtee
TEHNOLOOGIA

KINEETILINE ISTMEKONTSEPTSIOON

Kas sul on mugav istumisasend? Sest näib, et Lexuse kineetilise istmekontseptsiooni disain ja konstruktsioon annavad tulevikus autoistmete aluspõhimõtetele uue tähenduse. Isegi istmes kasutatud kiud on tõeliselt murrangulised; terasest neli korda tugevamad, ent nailonist palju painduvamad. Kineetilist istmekontseptsiooni esitleti esimest korda 2016. aasta Pariisi autonäitusel.

VALMISTATUD LIIKUMA, LOODUD MUGAVUST TAGAMA

Inimestel hoiab pead tasakaalus selgroog, mis võimaldab pöörata vaagnat ja rindkeret vastassuunas ning vähendada pea liikumist isegi kõndimisel või sörkimisel.

Et tekitada samasugune liikumine ka autoistmetes, kujundati istmepadi ja seljatugi ümber viisil, mis tagab nende kineetilise reaktsiooni, võttes arvesse sõitja kaalu ja sõiduki liikumist. Piisab lihtsalt istmel istumisest, et vähendada pealiigutusi ja hoida sõitja vaatevälja stabiilsena.

Istmeraami polster on ämblikuvõrgumustriga, mis hargneb keskosast kiirjalt. Võrk kohandub täielikult kehakujuga, hajutades ühtlaselt koormust, tänu millele saavad juht või kaassõitja istuda mugavas asendis pikemat aega.

SUUREPÄRANE LÖÖGILEEVENDUS

Abaluu kõrgusel paiknev seljatoe keskosa pöörab rindkeret ümber istme pöördetelje. See omakorda aitab stabiliseerida pead ja tagab suurepärase toe. Iste on kitsam, mistõttu on auto üldmass väiksem.

Ämblikuvõrgumustri niidistik on sünteetilisest kiust nimega Qmonos™, mis tuleneb jaapanikeelsest sõnast „kumonosuˮ ja tähendab ämblikuvõrku. Põhikomponendiks on mikroobse fermentatsiooni käigus saadud proteiin. Qmonos™ on nii tugev, et vaid 1 cm läbimõõduga võrk on piisavalt tugev, et peatada hiigelreaktiivlennuk õhkutõusmisel või maandumisel.