Skip to Main Content (Press Enter)
Kiirtee
OHUTUS

LEXUS LBX SAI EURO NCAP-ILT VIIS TÄRNI

Sõidukite ohutuse sõltumatu hindamisorganisatsioon Euro NCAP andis Lexus LBX-ile viis tärni.

A Lexus LBX driving across a suspension bridge

LEXUS LBX SAI EURO NCAP-ILT VIIS TÄRNI

Euro NCAP-i rangetes ohutustestides hinnatakse nii juhi ja kaasreisijate kui ka teiste liiklejate turvalisust ning sõiduki aktiivsete ohutussüsteemide taset. Kõrgeim hinnang – viis tärni – tähendab, et sõidukil on üldine suurepärane kokkupõrkekaitse ja tipptasemel ohutussüsteemid.

Euro NCAP-i maksimumhinnang annab tunnistust sellest, et Lexuse jaoks on ohutus väga tähtis ja sellega on arvestatud LBX-i kõigis disainiaspektides:

  • juhikeskselt juhikohalt on ümberringi erakordselt hea nähtavus ja juhtimisseadmed on mugavalt käeulatuses. Tähelepanu asjatut hajumist on vähem ja tagatud on selge nähtavus;
  • kaasreisijad on kaitstud mitmesuguste aktiivse ja passiivse ohutuse funktsioonidega. Selleks on uusimad juhiabisüsteemid ning kerge, kuid jäik ja töökindel kere, eesmised, külgmised ja põlveturvapadjad ning turvavööpingutid.

Kõigis Lexuse mudelites kasutatavad täiustatud ning nutikad ohutus- ja juhiabisüsteemid toovad kasu ka teistele liiklejatele. Nende koondnimetus on Lexus Safety System+. See hõlmab kokkupõrke ennetussüsteemi, mis tuvastab jalakäijad, mootorratturid ja vastutulevad sõidukid, ning roolimisabi kokkupõrgete vältimiseks, mis toetab juhti turvalisel kõrvalepõikamisel. LBX jälgib ohte koguni seismise ajal, andes juhile märku tagantpoolt lähenevatest jalgratturitest.

Lexus LBX sai viis tärni standardse ohutusvarustusega. Lisavarustusse kuuluvad ohutuspaketid sisaldavad veelgi täiustatumaid ohutussüsteeme, näiteks sõiduki iseseisev aeglustamine ohutu peatumiseni, kui tuvastatakse, et juht pole võimeline seda ise tegema.

Katsetulemused näitasid, et LBX tagab täiskasvanud sõitjate kaitse 82%, lapsreisijate kaitse 83% ja kergliiklejate oma 79% ulatuses. Ohutussüsteemide toimivus oli 76%.